Fakta og myter om plast, emballasje og etiketter

Plast er i tiden. Det er både utskjelt og livsviktig. Miljøfokuset handler ofte om helt andre ting enn hva som er relevant for de faktiske utfordringene. Løsningen er enkel: Kast søppel i søpla! Men hvordan kan du som jobber med emballasje påvirke dette?

Ikke lur mer, her får du svarene!

Bli inspirert

Ofte er det inspirerende å se hvordan andre gjør det. På våre inspirasjonssider med interessante casestudier, kan du få gode idéer og oppdage spennende løsninger som du kanskje kan bruke selv. Ta kontakt med en av våre kundebehandlere så viser vi deg gjerne flere idéer.

Du kan få etiketter allerede på onsdag

I samarbeid med kunden er det viktig å planlegge leveransene slik at kvalitet og fleksibilitet kan ivaretas. Men noen ganger haster det, og da er det godt å vite at man har en leverandør som er innstilt på og kan levere på kort varsel. Ta kontakt med en av våre kundebehandlere så lager vi en plan.

Kom i gang!

Fortell oss hva du trenger

Etiketten har mange funksjoner. Det visuelle er ofte det viktigste for kunden. I tillegg skal den gjerne tåle hard medfart under transport, store temperatursvingninger, fuktig miljø med mer. Kanskje skal den påsettes i fuktig miljø og så rett på frys. Alt dette krever rett materialer og kvalitet. Heldigvis behøver du kun fortelle hva du vil ha, så skal vi stille de rette spørsmålene for å optimalisere etiketten.

Snakk med en ekspert

Etiketter for Dummies #2

Synes du stammespråket i etikettverdenen er tungt? La Skipnes forenkle språket for deg. Om du vil vite hvorfor vi stiller så mange spørsmål når du bestiller, forstår du mer når du leser videre. Del 2: Hvilket underlag skal etiketten sitte på? Emba Larsen er strålende fornøyd med sitt produkt, som endelig skal få skinne i […]

Sleeves eller Full Wrap?

Du kjenner sikkert til sleeves – hvis ikke er det på høy tid. Sleeves er nemlig i tiden, og allerede over alt i butikken. Det ser veldig flott ut på produktet og gir rom for langt mer informasjon enn tidligere. En sleeve går som et magebelte rundt forpakningen/emballasjen, og gir dermed rom for langt mer […]

Se hvorfor disse etikettene skiller seg ut

Nå får du en helt ny dimensjon i hvordan produktet ditt kan uttrykke seg i varehylla. I sommer installerte vi ny maskin med muligheter for blant annet embossing (utheving) og embossing (nedsenking). Dette gir etiketten en tydelig tekstur som både synes og føles. Stolt Bryggeri på Stjørdal var raskt ute med å gi oss den […]

Prisvinnende design med embossing

12 ting å tenke på hvis du vil at etiketten din skal selge!

Riktig design selger. Lars Wallentin har førti års erfaring fra emballasjedesign hos Nestlé. Her gir han sitt syn på etikettdesign gjennom tolv punkter man kan reflektere over.

Fikk du med deg disse sakene?

Tidligere saker fra vår hjemmeside.